REZULTATELE  PROIECTULUI

Proiectul „VINO la ȘCOALĂ! Schimbă-ți destinul!” este contractat de către Inspectoratul Școlar Județean Covasna, PP, în data de 11.11.2020 și beneficiază de un grant în valoare de 7.127.550 RON (1.462.032 euro – 2019) oferit de Norvegia prin Granturile Norvegiene în cadrul Programului ”Dezvoltare locală, reducerea sărăciei și creșterea incluziunii romilor” 2014-2021, Apelul “Educație incluzivă pentru copii și tineri în situații de risc” – Operator de Program – Fondul Român de Dezvoltare Socială.

Perioada de implementare – 36 luni + 2 luni prelungire = 38 luni

Proiectul și-a propus dezvoltarea și implementarea, la nivel multi-regional, a unor servicii care să vizeze creșterea gradului de incluziune socială a elevilor aflați în situații de risc, respectiv a celor cu CES, din județele Covasna, Harghita și Vrancea, prin promovarea educației incluzive.Proiectul și-a propus dezvoltarea și implementarea, la nivel multi-regional, a unor servicii care să vizeze creșterea gradului de incluziune socială a elevilor aflați în situații de risc, respectiv a celor cu CES, din județele Covasna, Harghita și Vrancea, prin promovarea educației incluzive.

Parteneri:

  1. Inspectoratul Școlar Județean Harghita, P1
  2. Inspectoratul Școlar Județean Vrancea, P2
  3. Inspectoratul Județean de Poliție Covasna, P3
  4. Universitatea Transilvania din Brașov, P4
  5. NewSchool – Oslo, Norvegia, P5

Parteneri asociați: 12 unități de învățământ din judele Covasna, Harghita, Vrancea, respectiv:

  1. Școala Gimnazială ”Andrei Șaguna” Barcani, Covasna;
  2. Școala Gimnazială ”Apor István” Sânzieni, Covasna;
  3. Școala Gimnazială ”Benkő József” Brăduț, Covasna;
  4. Școala Gimnazială ”Mihail Sadoveanu” Întorsura Buzăului, Covasna;
  5. Liceul Tehnologic Corbu, Harghita;
  6. Școala Gimnazială Bem József” Secuieni, Harghita;
  7. Școala Gimnazială „Márton Áron” Sândominic, Harghita;
  8. Școala Gimnazială Porumbenii Mari, Harghita;
  9. Școala Gimnazială Vizantea, Vrancea;
  10. Școala Gimnazială Chiojdeni, Vrancea;
  11. Școala Gimnazială „Regina Maria” Vintileasca, Vrancea;
  12. Școala Gimnazială Jitia, Vrancea.

Grupuri țintă:

  • 728 de copii în situații de risc de abandon școlar (708 din mediul rural)
  • 120 de copii cu CES – implicați în activități de consiliere și programe educaționale;
  • 500 părinți cuprinși în activități de informare și consiliere parentală ;
  • 100 cadre didactice – curs de formare acreditat focalizat pe prevenirea abandonului școlar
  • 60 cadre didactice – curs de formare acreditat focalizat pe incluziunea copiilor cu CES
  • 50 cadre didactice – curs de educație parentală          educatori parentali
  • 23 cadre didactice participante la schimbul de experiență cu Partenerul P5 din Norvegia

ACTIVITĂȚI ȘI REZULTATE

A1. Management de proiect

  • coordonarea și monitorizarea a 12 Activități
  • raportare către autoritatea contractantă
    • 6 Rapoarte de progres
    • 5 Rapoarte intermediare
    • 1 Raport final
    • 8 Notificări
    • 1 Act adițional privind prelungirea contractului

A2. Promovare și diseminare

https://isj.educv.ro/categorie/Proiecte-Educa%C8%9Bionale-Europene/PROIECT-FRDS-%E2%80%9EVINO-la-%C8%98COAL%C4%82-Schimb%C4%83-%C8%9Bi-destinul%E2%80%9D

  • pagina de Facebook

https://www.facebook.com/ProiectVinoLaScoala

  • elaborarea materialelor de promovare și diseminare (5 roll-up-uri, 12 panouri cu informații despre proiect, calendare, pixuri)
  • organizarea conferințelor

A3. Achiziții

  • contractarea și achiziționarea bunurilor și serviciilor necesare pentru derularea tuturor activităților
    • servicii de catering pentru 848 elevi
    • servicii de auditare financiară
    • servicii de educație pentru igienă și sănătate
    • servicii de învățământ și formare – educație parentală
    • servicii de tabere pentru copii
    • produse de igienă
    • materiale consumabile și echipamente IT

A4. Activități de remediere de tip „Școală după școală” – PP, P1, P2

  • GT = 728 elevi
  • 36 grupe elevi GT

A5. Activități de consiliere psihopedagogică a elevilor cu CES – PP, P1, P2

  • GT CES= 120 elevi

A6. ”O viață mai sănătoasă” adaptată grupurilor de vârstă 6 – 11 ani și 12 – 15 ani – Colaborator selectat – SN CRUCEA ROȘIE ROMÂNĂ – FILIALA COVASNA PP, P1, P2

  • GT  + GT CES = 848 elevi

            Tematica activităților:

            Educație pentru sănătate- Igienă (2 ore)

            Igienă corporală și igiena îmbrăcămintei și încălțămintei (2 ore)

            Alimentația sănătoasă/Bullying (2 ore)

            Au fost distribuite kit-uri de igienă și pliante

A7. Consiliere antivictimală și antiinfracțională – PP

             Polițiștii din cadrul B.A.P.C. (Biroul de Analiză şi Prevenire a Criminalității) au derulat activități cu tematica: prevenirea delincvenței juvenile, educație rutieră, prevenirea bullyingului, cyberbullyingului și siguranța pe internet, prevenirea faptelor comise cu violență,  prevenirea  discriminării,  promovarea  profesiei  de  polițist.

            484 elevi participanți la diferite activități din cadrul A7

            1228  materiale distribuite elevilor

            484 teste aplicate elevilor

A8. Campanie de prevenire a abandonului școlar– PP

            590 de elevi participanți

            400 părinți informați

            1200 materiale distribuite

A9. Derularea unor activități stimulative, și de tipul concursurilor cu scopul îmbunătățirii prezenței la orele de curs – PP

            Organizarea unor concursuri: ”Cele mai puține absențe” și Concurs de desene pe tema prevenirii delicvenței juvenile

            590 elevi participanți

            400 desene/mesaje de prevenire

            33 elevi selectați pentru excursie la Sibiu

            28 elevi calificați pentru excursie la Brașov

A10. Organizarea unor vizite la Penitenciarul Codlea – PP

            O activitate online cu penitenciarul Codlea

            O vizită la Penitenciarul Codlea – 19 elevi participanți în 2022

            O vizită la Penitenciarul Codlea – 13 elevi participanți în 2023

            86 elevi participanți la cele 3 activități

A11. Activități de formare a cadrelor didactice realizată de Facultatea de Psihologie și Științele Educației – Departamentul pentru  Pregătirea Personalului Didactic din cadrul Universității Transilvania din Brașov

            2 programe de formare acreditate de către Ministerul Educației:

  1. Prevenirea abandonului școlar – activități și modalități de abordare – 15 credite
  2. Educația incluzivă – activități și modalități de abordare a copiilor cu CES – 15 credite

            Activitățile s-au desfășurat pe platforma de e-learning, atât în format sincron cât și asincron, conform calendarelor aprobate de către Direcția de Formare Continuă din cadrul Ministerului Educației.

  • 100 cadre didactice au finalizat cursul nr.1
    • 58 cadre didactice au finalizat  cursul nr.2

A12. Dezvoltarea programului de educație parentală ca serviciu de prevenire și reducere a riscurilor de abandon școlar

            Colaborator selectat prin achiziție – AUTOEDUCAT SRL

  • Un suport de curs – EDUCAȚIE PARENTALĂ PERFORMANTĂ, Performanță parentală
  • 48 cadre didactice participante la cursul de formare (12 ore în format fizic la Slănic Moldova în perioada 25 – 27 iunie 2023, 20 ore în format online sincron și asincron, în luna iulie) – total 32 ore
  • Un studiu de impact privind rolul Educației parentale în prevenirea și reducerea riscurilor de abandon școlar, de abuz și de exploatare prin muncă, de neglijare și de reducere a comportamentelor deviante în rândul tinerilor
  • 500 de părinți participanți la cursuri de formare – 10 ore (octombrie 2023)
  • 48 mape educator parental
  • 500 buc. BROȘURA PĂRINTELUI în limba română/limba maghiară

A13. Schimb de experiență în domeniul prevenirii abandonului școlar cu partenerul NEWSCHOOL din Oslo, Norvegia

            Tematica schimbului de experiență a fost ”Inclusive Management in Inclusive Schools” și a constat în pregătirea teoretică a participanților, vizitarea unei unități de învățământ din Oslo, Lakkegata School

            2 etape: 12 experți din echipa de management/implementare s-au deplasat în Oslo în perioada 17 – 24 septembrie 2022, iar 11 experți locali implementare s-au deplasat în perioada 22 – 29 octombrie 2022.