În comuna Sânzieni și satele aferente comunitatea romă este săracă, din cauza lipsei de studii.
Adulții nu au posibilitatea de a se angaja, acest fapt a adus la formarea de familii dezorganizate. O parte din familii lucrează ocazionali ca zilier, alții fiind plecați la munca în străinătate. Aceste situații au dus la neajunsuri ca lipsa îmbrăcămintei, lipsa pachetului de mâncare generând dezinteresul copiilor față de școală și un număr foarte mare de absențe. O familie din comună compusa din tată, mamă și doi copii în casele a IV-a respectiv a V-a, sunt o familie dezorganizată și cu o situație financiară precară, fără loc de muncă, trăind din alocațiile copiilor și din munci ocazionale prestate de mama lor. Acești copii nu frecventau regulat cursurile școlare. După implementarea proiectului FRDS, o masă caldă, sa observat o prezență mai mare a elevilor incluși in program. Cei doi copii au neglijat in continuare cursurile fiind mai retrași. După moartea tatălui lor copii au început să simtă o lipsă mult mai mare al necesităților elementare din casă. Au început să frecventeze mai des cursurile, primind o masă caldă, pe lângă acestea frecvența ridicată la cursuri a adus si la o integrare mult mai bună în colectivul clasei. De asemenea, se poate observa o dezvoltare a atenției, o îmbunătățire deprinderilor și implicare în activitățile educative și extracurriculare. Colaborarea cu colegii și cu cadrele didactice este mai eficientă. Au învățat și aplică norme elementare de igienă personală, au început să înțeleagă și să respecte regurile. Sunt mai sociabili și integrarea lor în comunitatea clasei și a școlii este din ce în ce mai bună.
În prezent, toți elevii care participă la acest proiect au o prezență mult mai buna la cursuri și se observă o îmbunătățire în relația elev-elev, elev-profesori, iar comportamentul lor sa îmbunătățit substanțial.
Expert local de implementare: Rancz Gyarfas Elemer
Expert local grup țintă: Jankó Erna, Bartók Melinda
Expert local de CES: Sütő Rita
Mediator al școlii: Goga Lázár